منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
اخبار
بازديدها
رويدادها
متون عمومي
متون عمومي
متون عمومي
متون عمومي
متون عمومي
متون عمومي
متون عمومي
منو
منو
همايش ها
ورود

اخبار
1394/8/4 دوشنبه نکات مهمی که دانشجویان کارشناسی ارشد باید اطلاع داشته باشند
1.حداقل انتخاب واحد برای دانشجویان ارشد ورودی 93 به بعد در هر دو شیوه آموزشی در هر ترم 6 واحد و حداکثر 12 واحد می باشد.
تذکر مهم : چنانچه میانگین یک نیمسال تحصیلی دانشجو کمتر از 14 باشد ، دانشجو در نیمسال بعد مجاز به انتخاب واحد حداکثر 8 واحد می باشد
2.انتخاب واحد باید طبق برنامه ارائه دروس 4 ترمه که از سایت پیام نور www.pnu.ac.ir از قسمت آموزش دفتر تحصیلات تکمیلی برنامه وضعیت منابع دروس ارائه دروس دریافت می کنید به ترتیب اولویت ترم ها اخذ گردد.
3.انتخاب واحد باید از طریق سایت گلستان http://reg.pnu.ac.ir  بصورت ذیل می باشد.
نام کاربری : شماره دانشجویی      گذرواژه: شماره شناسنامه
4.هزینه واحدهای ثبت نامی در صورت حذف و یا اضافه عادی ذخیره می گردد ولی در صورت حذف اضطراری و یا غیبت در جلسه امتحان سوخت می گردد.
5 .دریافت فیش شهریه پس از انتخاب واحد از طریق سایت گلستان امکان پذیر می باشد پس از پرینت شناسه پرداخت  از طریق خودپرداز بانک صادرات در هر شعبه ای و یا از طریق سامانه گلستان بصورت آن لاین  نسبت به پرداخت ان اقدام نمایید.
6.چنانچه رشته دوره کارشناسی فرد پذیرفته شده با رشته دوره  کارشناسی ارشد او تجانس نداشته باشد دانشجو باید به تشخیص گروه آموزشی پژوهشی استان در قالب جدولی که از جانب شورای تخصصی گروه علمی مربوطه استان ها ابلاغ می شود(لیست ارائه دروس ) حداکثر تا 12 واحد از دروس دوره کارشناسی را تحت عنوان دروس جبرانی و حداکثر در نیمسال های اول و دوم تحصیلی بدو ورودی انتخاب و بگذرانند .
( نمره قبولی دروس جبرانی 12 از ( بیست ) می باشد و در میانگین نیمسال و میانگین کل محاسبه نمی شود .
7.دانشجویان دوره فراگیر ملزم به گذراندن دروس دانشپذیری نمره خام زیر12 در اولین نیمسال ورود می باشند.
8. در صورتیکه دانشجو در شیوه آموزشی پژوهشی علاوه بر پایان نامه تنها یک درس باقیمانده داشته باشد می تواند آن را با پایان نامه انتخاب واحد نماید .
تبصره : همراه با درس پایان نامه یا درس سمینار تحقیق و تتبع نظری امکان اخذ درس روش تحقیق و یا دروس جبرانی میسر نمی باشد .
9. طبق تقویم دانشگاه قبل از امتحانات در صورتیکه بدهی مالی نداشته باشید می توانید مرکز محل آزمون خود در نزدیک ترین شهر محل سکونت شما که دانشگاه پیام نور دارد برای امتحانات پایان ترم انتخاب نماید .
 
1. حداقل نمره قبولی در هر درس اعم از دروس اصلی و اختیاری یا جبرانی 12 است دانشجویی که در هر یک از دروس مردود شود ، در اولین فرصت ملزم به تکرار آن است .
تبصره1: نمرات مردودی دروس اصلی و اختیاری در محاسبه میانگین نیمسال (ترم) و میانگین کل منظور می شود.
تبصره2: دانشجویی( ورودی 93 به بعد)  که در یک یا چند درس نمره قبولی کسب نکند ، چنانچه در نیمسال یا نیمسال های بعدی ، آن دروس را با حداقل نمره 15 بگذراند، نمرات قبلی از کارنامه دانشجو حذف گردیده و در معدل نیمسال اخذ شده و کل محاسبه نخواهد شد .
2.کسب نمره حداقل 12 برای دروس جبرانی مربوط به دانشجویان دارای رشته غیرمرتبط الزامی و در معدل ترم و کل تاثیر ندارد.(ورودی 93 به بعد )
3.نمره رد شده در دروس دانشپذیری زیر 12 در میانگین معدل کل محاسبه نمی گردد( نمره  قبولی حداقل 12 در معدل ترم و کل تاثیر گذار می باشد)
4. از ورودی سال 87 به بعد اولین نمره ردی و اخرین نمره قبولی در معدل ترم و کل تاثیر گذار می باشد بنابراین  در اخذ واحد و کسب نمره قبولی دقت نمایید.(ضمنا کسب نمره ردی در دروس دانشپذیری  در معدل کل تاثیر ندارد ).
5. میانگین کل نمرات دانشجو در پایان دوره نباید از 14 کمتر باشد، در غیرابنصورت دانش آموخته کارشناسی ارشد شناخته نمی شود.
تبصره 1: دانشجویی که پس از گذرانده کلیه دروس دوره در هر دو شیوه تحصیلی ، میانگین کل نمرات او از 14 کمتر باشد، در صورتی که حداکثر مدت مجاز تحصیل وی به پایان نرسیده باشد ، می تواند درس هایی را که در آنها نمره کمتر از 14 کسب کرده است، حداکثر در دو نیمسال تکرار کند و در صورت جبران کمبود میانگین کل ، دانش آموخته می شود .
تبصره 2 : در شیوه آموزشی پژوهشی نمره درس پایان نامه پس از دفاع در میانگین کل نمرات دانشجو لحاظ         می گردد.
طبق بخشنامه 36186/3/د مورخ 16/7/1393 معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی محمدعلی کریمی : در خصوص اخذ دروس جبران میانگین به صورت معرفی به استاد : به شرح زیر موافقت می شود:
1.دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد شیوه آموزشی که حداکثر با یک عنوان درس جبرانی نظری بتوانند حد نصاب میانگین کل دوره را کسب نمایند.
2. شایان ذکر است برای دانشجویان شیوه پژوهشی قبل از انتخاب پایان نامه اخذ دروس جبران میانگین به صورت معرفی به استاد با رعایت مفاد بخشنامه امکان پذیر می باشد.
طبق بخشنامه 69554/3/د مورخ 20/12/1393 اصغر ابوالحسنی سرپرست معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی  در خصوص اخذ دروس جبران میانگین به همراه دروس باقیمانده سرفصل :
 بند2 : برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد شیوه پژوهشی و شیوه آموزشی که فقط یک عنوان درسی از دروس سرفصل باقیمانده است می توانند حداکثر 10 واحد دروس جبران میانگین را به همراه درس مذکور، در قالب سنوات مجاز تحصیلی انتخاب نمایند و در پایان نیمسال امتحان دهند.( که طبق آیین نامه جدید برای ورودی 93 به بعد حداکثر 2 ترم مجاز هست)
تذکر1. لازم به ذکر است که دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد شیوه پژوهشی بایستی دروس جبران میانگین را قبل از انتخاب پایان نامه اخذ نموده و بگذرانند.
 
1.دانشجو می بایست از ترم سوم اقدام به اخذ و تکمیل فرم پروپوزال (موجود در سایت دانشگاه پیام نور کشور ) با نظر استاد راهنما نماید.( ادرس دریافت پروپوزال در پورتال www.pnu.ac.ir در قسمت آموزش== دفتر تحصیلات تکمیلی فرم های مورد نیاز --- ردیف 3 فرم پیشنهادی پایان نامه ( همان فرم های پروپوزال) فایل word  را دریافت و در ان تایپ نمایید.
2.انتخاب استاد راهنما توسط دانشجو و پیشنهاد موضوع توسط  استاد مربوطه و معرفی استاد راهنمای همکار (در صورت لزوم) و استاد مشاور و در صورت لزوم ( انتخاب اساتید خارجی( هیئت علمی غیر پیام نور)  می بایست به تایید گروه مربوطه رسیده شود) اساتید می بایست هیات علمی بوده و بازنشسته نباشند.
3.دانشجو موظف است پس از تعیین موضوع استاد راهنما و تایید پروپوزال توسط ایشان اصل پروپوزال عنوان موضوع را  در سایت  www.pishineh.ac.ir ( ایرانداک) جهت اخذ تاییدیه از مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران (ایران داک)( قبل از تحویل پروپوزال به مسئول رشته ) اقدام نموده و پس از تایید موضوع توسط ایران داک که به ایمیل شما ارسال خواهد شد پرینت گرفته به استاد راهنما نشان داده اگر موضوع تکراری نبود یا قبلا کار نشده بود در پروپوزال قرار داده و برای ادامه کار به مسئول رشته تحویل نمایید
 4. دانشجو پس از تکمیل فرم پروپزال می بایست قسمت های مربوطه را امضا نموده(امضا دانشجو و استاد) حکم کارگزینی اساتید خارجی، کپی کارت ملی ، شماره حساب بانک ملت ،تاییدیه ایرانداک را ضمیمه فرم پروپزال نموده، طلق و شیرازه نموده و به کارشناس گروه مربوطه تحویل نماید(اساتید داخلی نیاز به موارد ذکر شده را ندارند) جهت تشکیل جلسه تصویب پروپزال (شورای تخصصی گروه)
5.تشکیل جلسه (تصویب یا عدم تصویب) در صورت تصویب دانشجو می بایست ابلاغ اساتید مربوطه و رونوشت تصویب پروپزال را از کارشناس گروه مربوطه دریافت و به اساتید تحویل نماید.
1.پس از اتمام مراحل تدوین پایان نامه و اماده شدن دانشجو برای دفاع می بایست به تحصیلات تکمیلی مربوطه مراجعه نموده و فرم گواهی اعلام کفایت را دریافت و به  همراه یک نسخه پایان نامه جهت اخذ تاییدیه  دفاع به اساتید مربوطه ( راهنما، راهنمای همکار، مشاور) مراجعه نماید.
2.پس از امضا فرم گواهی اعلام کفایت توسط اساتید مربوطه دانشجو می بایست یک نسخه از پایان نامه و مقاله مستخرج را جهت تعیین استاد داور و نماینده علمی گروه به مسئول تحصیلات تکمیلی ارجاع نماید.
3. دانشجو می بایست فرم گواهی اعلام کفایت و تصویب پروپزال را به تحصیلات تکمیلی تحویل تا نامه های مربوطه ( فرم اعلام نظر داور و تاییدیه مقاله) را اماده نماید.
4.تحویل پایان نامه به همراه فرم اعلام نظر داوری به داور تعیین شده توسط دانشجو ( در صورتیکه داور خارجی باشد می بایست حکم کارگزینی خود را ضمیمه فرم مربوطه کرده و تحویل دانشجو نماید جهت تحویل به کارشناس گروه)
5. مراجعه دانشجو به تحصیلات تکمیلی قبل از  اخذ فرم گواهی اعلام کفایت و امضا شدن فرم نظر خواهی داور جهت 1.بررسی پرونده از لحاظ مالی (ارسال پرونده به امور مالی که شامل کلیه فیش های پرداختی دانشجو اعم از اصل یا کپی می باشد).2 بررسی اموزشی( بررسی نمرات، دروس جبرانی ) سنوات و نظام وظیفه توسط کارشناس مربوطه (عدم بررسی موارد فوق قبل از دفاع بعهده شخص دانشجو می باشد.
6.دادن مجوز بلامانع بودن دفاع از پایان نامه توسط تحصیلات تکمیلی به دانشجو با مراجعه به کارشناس جهت تعیین وقت دفاع (دانشجو می بایست فرمهای مربوطه را از کارشناس گرفته و برای تعیین وقت دفاع به تحصیلات تکمیلی مراجعه نماید: 1- فرم تاییدیه مقاله   2-اعلام نظر داور  3- تصویب پروپزال 4-اعلام کفایت  5-کارنامه کلی  6.حکم اساتید
7.هماهنگی زمان دفاع توسط دانشجو با اساتید و اخذ دعوت نامه از تحصیلات تکمیلی و تحویل دعوت نامه ها به اساتید و نصب اطلاعیه های روز دفاع .
8. تهیه پاور پوینت  با فرمت 2007  به بالا و cd  از متن کامل پایان نامه و یک نسخه پرینت از پایان نامه جهت ارائه .
9.پذیرایی روز دفاع با دانشجو خواهد بود.
1. پس از برگزاری جلسه دفاع دانشجو می بایست حداکثر تا 15 روز در صورتیکه دارای اصلاحات باشد اصلاحات پایان نامه را زیر نظر اساتید راهنما و مشاور مربوطه انجام داده و پس از اخذ تاییدیه از استاد راهنما و مشاور به  داور مربوطه  نشان داده و در فرم مخصوصی که از کارشناس رشته دریافت می نماید از همه امضا تایید اصلاحات انجام شده را دریافت و پس از تحویل فرم امضا شده به مسئول تحصیلات تکمیلی6 نسخه اصل صورتجلسه دفاع شده را تحویل گرفته و نسبت به صحافی پایان نامه طبق شیوه نامه دانشگاه پیام نور کشور  اقدام  نماید.
2. دانشجو موظف است  فرم صورت جلسه دفاع را از کارشناس گروه دریافت نماید و اصل ان را در پایان نامه صحافی شده قرار داده و سپس طبق شیوه نامه تدوین پایان نامه ( سایت دانشگاه ) صحافی نماید.
تذکر بسیارمهم: نحوه صحافی و رنگ پایان نامه باید طبق شیوه نامه دانشگاه پیام نور که :
از سایت www.pnu.ac.ir  در قسمت آموزش --- دفتر تحصیلات تکمیلی --- آئین نامه ها و دستور العمل ها کلمه بیشتر را کلیک کنید دستور العمل شیوه پایان نامه کارشناسی ارشد که مربوط به سال 89 می باشد باید دریافت نمایید و صحافی را  انجام دهد  در غیر اینصورت امکان دریافت نسخه های مربوطه از واحد تحصیلات تکمیلی امکان پذیر نیست.
3.پس از انجام کلیه اصلاحات در متن پایان نامه طبق نظر داور و...  و در حین صحافی پایان نامه :
تذکر 1 : دانشجو می بایست کل متن پایان نامه ( متن کامل در قالب pdf و word  فونت لوتوس) را به  سایت  ایران داک مراجعه نموده در قسمت ثبت پایان نامه طبق دستور العمل موجود در سایت مرحله به مرحله کلیه متن پایان نامه را آپلود نموده و پس از اتمام مراحل خواسته شده در سایت ایرانداک کد رهگیری دریافت نموده ( کدرهگیری از طریق سایت ایرانداک به ایمیلی که دانشجو هنگام ثبت مراحل پایان نامه در ایرانداک ارائه می کند به همان آدرس ایمیل می شود و دانشجو باید ان صفحه که  کد  رهگیری دارد  را پرینت کرده هنگام تحویل پایان نامه صحافی شده به مسئول تحصیلات تکمیلی تحویل نماید .
تذکر2:  کد رهگیری را به انضمام 6 نسخه  پایان نامه های صحافی شده  و 6عدد cd  متن کامل پایان نامه با فرمت  pdf   (که کل متن پایان نامه از بسم الله تا چکیده لاتین در  یک فایل به نام شخص دانشجو  ذخیره گردد ) و یک  عدد قاب شیشه ای ( ضروری هست  )  به کارشناس مربوطه تحویل نماید.
( ادرس سایت ایران داک جهت دریافت کد رهگیری http://thesis.irandoc.ac.ir )
تذکر 3 : پس از مراجعه به سایت گلستان در قسمت ثبت پایان نامه نیز کل متن پایان نامه باید ثبت گردد و آپلود کامل انجام گیرد و پس از مراجعه به کاربر ارشد مرکز در هنگام فارغ التحصیلی این مرحله نیز باید تایید گردد( دقت در ثبت متن پایان نامه در هر دو سایت الزامی بوده و در صورتیکه تخلف و اشتباهی صورت پذیرد از ادامه مراحل تسویه حساب جلوگیری بعمل خواهد آمد)
4.مراجعه دانشجو به کارشناس مربوطه و دریافت فرم شماره 9 جهت تحویل نسخه های صحافی شده که طبق فرم دانشجو موظف است نسخه های پایان نامه را به قسمتهای ذیل تحویل نماید.(طبق فرم شماره 9 که از کارشناس مربوطه دریافت می نماید)
1. استاد راهنما  2. استاد راهنمای همکار 3.استاد مشاور 4.کتابخانه دانشگاه و  سپس تحویل 3 نسخه به کارشناس مربوطه جهت ارسال به کتابخانه ملی ایرانداک گروه مربوطه  توسط خود کارشناس ( 3 تا از پایان نامه توسط دانشجو تحویل داده می شد 3 تا از طریق مکاتبات پستی کارشناس به کتابخانه ملی ایرانداک  در تهران و مدیرگروه در استان  ارسال می کند)  
تذکر مهم: دانشجویان محترم که از اول 94 دفاع می کنند می توانند پایان نامه خود به صورت پشت و رو پرینت گرفته تا صرفه جویی در هزینه ها گردد و صحافی کنند .
تذکر : تمامی فرم های مورد نیاز را می توانید از پورتال دانشگاه پیام نور  استهبان  -- تحصیلات تکمیلی  -- فرم ها  دریافت نمایید .
1..دریافت  فرم تسویه حساب  از کارشناس مربوطه و در صورت لزوم تکمیل مدارک ذیل به کارشناس مربوطه جهت تکمیل پرونده و ارسال به امور فارغ التحصیلان جهت صدور گواهی نامه موقت (اصل کارت دانشجویی، 6 قطعه عکس جدید سه در چهار پشت نویسی شده ، کپی برابر اصل  مدرک کاردانی و کپی برابر اصل  مدرک کارشناسی ناپیوسته کپی برابر اصل مدرک کارشناسی پیوسته کپی کارت ملی پشت رو- کپی صفحات کامل شناسنامه - کپی حکم کارگزینی در صورت استفاده از سهمیه -) مدارکی که ذکر شد در صورتیکه در پرونده قبلا نقصی بود باید تکمیل گردد . در صورتیکه قبلا پرونده کامل و بی نقص بود دیگر نیازی به تحویل مجدد نیست.( ( بجز فیش فارغ التحصیلی که باید زمان فارغ التحصیلی پرداخت نمایید.)
مهم : اخذ 3 فقره فیش 12000 ریالی به شماره حساب بانک ملی 2178609001007 کلیه شعب کشور قابل پرداخت هست 3 نسخه ای باشد .
در صورتیکه کارمند هستید( یا به هر دلیلی استعلامی بایت مدرک ارشد شما انجام پذیرد)  و می خواهید مدرک را به ارگان مربوطه تحویل دهید باید مبلغ 12000 ریال بایت تاییدیه تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد نیز به شماره حساب بانک ملی 2178609001007 کلیه شعب کشور واریز نمایید تا دوباره کاری صورت نگیرد.
2.پس از تکمیل کلیه مدارک فوق و بدون نقص در پرونده کارشناس مربوطه موظف است کارنامه کلی کارتکس و... پرونده را برای امضا نهایی امورمالی و در صورت داشتن وام دانشجو  دریافت دفترچه اقساط و... تکمیل و در صورت نداشتن هیچگونه کسری مدارک و نقص به امور فارغ التحصیلان جهت صدور گواهی تحویل نماید.
3. جهت اخذ گواهی نامه موقت شخص دانشجو به واحد فارغ التحصیلان مراجعه نماید.
1.انتخاب واحد باید طبق برنامه ارائه دروس 4 ترمه که از سایت پیام نور www.pnu.ac.ir
 از قسمت آموزش دفتر تحصیلات تکمیلی برنامه وضعیت منابع دروس ارائه دروس دریافت می کنید به ترتیب اولویت ترم ها اخذ گردد. 
2. در هر ترم ابتدا از کارشناس مربوطه جویای آخرین اطلاعات هم باشید 
1.حداقل انتخاب واحد برای دانشجویان ارشد ورودی 93 به بعد در هر دو شیوه آموزشی در هر ترم 6 واحد و حداکثر 12 واحد می باشد.
تذکر مهم : چنانچه میانگین یک نیمسال تحصیلی دانشجو کمتر از 14 باشد ، دانشجو در نیمسال بعد مجاز به انتخاب واحد حداکثر 8 واحد می باشد
2.انتخاب واحد باید طبق برنامه ارائه دروس 4 ترمه که از سایت پیام نور www.pnu.ac.ir از قسمت آموزش دفتر تحصیلات تکمیلی برنامه وضعیت منابع دروس ارائه دروس دریافت می کنید به ترتیب اولویت ترم ها اخذ گردد.
3.انتخاب واحد باید از طریق سایت گلستان http://reg.pnu.ac.ir  بصورت ذیل می باشد.
نام کاربری : شماره دانشجویی                         گذرواژه: شماره شناسنامه
4.هزینه واحدهای ثبت نامی در صورت حذف و یا اضافه عادی ذخیره می گردد ولی در صورت حذف اضطراری و یا غیبت در جلسه امتحان سوخت می گردد.
5 .دریافت فیش شهریه پس از انتخاب واحد از طریق سایت گلستان امکان پذیر می باشد پس از پرینت شناسه پرداخت  از طریق خودپرداز بانک صادرات در هر شعبه ای و یا از طریق سامانه گلستان بصورت آن لاین  نسبت به پرداخت ان اقدام نمایید.
6.چنانچه رشته دوره کارشناسی فرد پذیرفته شده با رشته دوره  کارشناسی ارشد او تجانس نداشته باشد دانشجو باید به تشخیص گروه آموزشی پژوهشی استان در قالب جدولی که از جانب شورای تخصصی گروه علمی مربوطه استان ها ابلاغ می شود حداکثر تا 12 واحد از دروس دوره کارشناسی را تحت عنوان دروس جبرانی و حداکثر در نیمسال های اول و دوم تحصیلی بدو ورودی انتخاب و بگذرانند .
( نمره قبولی دروس جبرانی 12 از ( بیست ) می باشد و در میانگین نیمسال و میانگین کل محاسبه نمی شود .
7.دانشجویان دوره فراگیر ملزم به گذراندن دروس دانشپذیری نمره خام زیر12 در اولین نیمسال ورود می باشند.
8. در صورتیکه دانشجو در شیوه آموزشی پژوهشی علاوه بر پایان نامه تنها یک درس باقیمانده داشته باشد می تواند آن را با پایان نامه انتخاب واحد نماید .
تبصره : همراه با درس پایان نامه یا درس سمینار تحقیق و تتبع نظری امکان اخذ درس روش تحقیق و یا دروس جبرانی میسر نمی باشد .
9. طبق تقویم دانشگاه قبل از امتحانات در صورتیکه بدهی مالی نداشته باشید می توانید مرکز محل آزمون خود در نزدیک ترین شهر محل سکونت شما که دانشگاه پیام نور دارد برای امتحانات پایان ترم انتخاب نماید .
9 تذکرات مهم : دانشجویان پژوهش محور دقت داشته باشند تاریخ تحویل پروپزال حداکثر تا 24 هر ماه جهت ارسال و تصویب در شورای تخصصی استان و تاریخ دفاع پایان نامه هر ترم در یک بازه زمانی به شرح ذیل برگزار می گردد . دانشجویان عزیز توجه داشته باشند که قبل از تاریخ های فوق پایان نامه های خود را تحویل تحصیلات تکمیلی داده باشند .
نیمسال اول :آذرماه
نیمسال دوم : اردیبهشت ماه
نیمسال تابستان  : تیرما ه


با آرزوی موفقیت برای تمامی دانشجویان گرامی در تمامی مراحل زندگی
تحصیلات تکمیلی مرکز استهبان
 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر